Vil du bli en del av Safepath-teamet? Vi gleder oss til å høre fra deg!

Vårt team Kontakt oss

SAFEPATH AS er spesialist på beredskaps- og sikkerhetsarbeid for maritime bransjer, og har hovedkontor i Kristiansund. Vår maritime trafikksentral, Safepath Control, er Norges eneste uavhengige beredskaps- og havovervåkingssentral for fiskeri, havbruk, kabelselskaper, offshorenæringen og for offentlige myndigheter. Herfra bistår vi våre kunder med effektivt ivareta sikkerheten for personell, verdier og miljø.

om arbeidsgiveren

Safepath er leverandør av maritim beredskap og havovervåkingstjenester, og er lokalisert i Melkvika Næringspark i Kristiansund. Vi leverer beredskapssystem som er tilpasset krevende arbeidsmiljø til havs slik at våre kunder kan ha lav risiko og verdensledende sikkerhet på sjøen. Vår maritime beredskapssentral, Safepath Control, er en uavhengig overvåkings- og beredsskapssentral for fiskeri, havbruk og offshorenæringen.

Vi er spesialister på beredskaps- og sikkerhetsarbeid for maritime næringer, og leverer 24/7 overvåking av maritim trafikk, inspeksjoner, tredjeparts-godkjenning, revisjon, utvikling og forenkling av prosedyrer, sikkerhetstrening og digitale sikkerhetsstyringssystemer. 

Vi skal være en aktør som utgjør en viktig forskjell i samspillet mellom etablerte redningsetater, sjøfarende og maritim virksomhet. Målet vårt er å øke sikkerheten til alle som jobber til havs ved å tilby digital innovasjon, forenklede verktøy og ikke minst kompetanse og kvalitet.  

Liker du nettverksbygging, salg og å skape verdi for kunden?

Vil du bli vår nye verdiskaper som skal bidra til økt trygghet for de som ferdes på havet?

I rollen som Safepath verdiskaper er du med på å sette en ny standard for maritim beredskap og sikkerhet til sjøs. Selskapet er i stor vekst, og trenger nå flere verdiskapere som skal delta i arbeidet med å selge våre tjenester nasjonalt og internasjonalt.

 

Du blir en del av teamet som jobber med marked og salg, og vil også ha tett dialog og jobbe i samarbeid med de øvrige avdelingene i selskapet. Som verdiskaper vil du bygge gode kunde- og samarbeidsrelasjoner og drive salgsfremmende arbeid.

 

Safepath er totalleverandør av maritim beredskap gjennom produktet Safepath® Beredskap. Din hovedoppgave blir å synliggjøre kundens verdi av å ha Safepath® Beredskap som sitt profesjonelle beredskapsverktøy, før, under og etter hendelser slik at vi øker vår kundeportefølje. Du får ansvar for oppbyggingen av egen kundeportefølje samtidig som du jobber tett sammen med de andre verdiskaperne i avdelingen.

 

En del av arbeidet innbefatter reiseaktivitet for å dra på kundebesøk, drive innsalg hos potensielle kunder og delta på messer og konferanser. Digitale flater blir også viktig i salgsarbeidet, så du får være med på å tenke nytt og iverksette tiltak for økt salg via våre kanaler.

 

Du vil få kontorsted i våre nye lokaler i Melkvika Næringspark. Vi har stort fokus på trivsel på arbeidsplassen, og setter ukentlig av tid til sosialt samvær i arbeidstiden. Vi er en transparent organisasjon hvor alle skal ha mulighet til å påvirke beslutninger og si sin mening. Ved å jobbe i Safepath, får du bli med på å bygge opp et selskap som driver med innovasjon og pionerarbeid. Dette innebærer at vi er framoverlente og proaktive, og hvor det er viktig at hele kollegiet jobber i samme retning for å skape positive resultater. Du vil få en sentral rolle i videreutviklingen av selskapet, og vi blir glade dersom vår nye kollega har gode ideer til nye måter å jobbe på for å nå målene. Som ansatt i Safepath får du stor tillit og frihet under ansvar. Stilingen innebærer en del reising, men også roligere perioder. Vi foretrekker å ha en kollega som er tilstede på kontoret, men hjemmekontor er fult mulig i perioder. Hos oss vil du få en meningsfylt arbeidshverdag, og et arbeidsforhold med gode vilkår.

Arbeidsoppgaver:

  • Videreutvikle og utvide eksisterende kundeportefølje
  • Gjennomføre salgsprosesser, forhandlinger og kontraktsinngåelse.
  • Samarbeide med markedsansvarlig om markedsføring og merkevarebygging
  • Sikre profesjonell onboarding av nye kunder
  • Etablere gode relasjoner mot eksisterende kunder og sikre mersalg
  • Tilrettelegge for, og delta på arrangementer som eks. webinarer, messer, seminarer etc.
  • Delta i strategiprosesser og fastsettelse av målsetninger for salgsrettet aktivitet
  • Stillingen rapporterer til marked- og salgssjef. 

Ønsket utdannelse og erfaring:

  • Relevant høyskoleutdannelse og/eller fagutdannelse
  • Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdannelse
  • Kjennskap til maritim sektor, fartøysdrift og rederivirksomhet
  • Interesse for teknologi og brukervennlig digitalisering

Personlige egenskaper vi ser etter:

  • Sosial og utadvendt. Du kommer lett i dialog med andre mennesker og får energi av å bygge og følge opp nettverk.
  • Strukturert og målrettet
  • Evne å samarbeide i team og på tvers av avdelinger

God forretningsforståelse og evne til å sette seg inn i kundens behov og produktverdi vil være avgjørende for å lykkes i stillingen.

Språk:

God muntlig og skriftlig kompetanse i norsk og engelsk. Spansk skriftlig og muntlig er også ønskelig.

Annet:

Førerkort klasse B

 

Søknad med CV sendes til merethe@safepath.no innen 15. november 2023. Søkere vurderes fortløpende, så ta snarlig kontakt ved interesse. Ved spørsmål om stilingen ta kontakt med:

 

Merethe Thomassen

Marked- og salgssjef

Tlf 98642000

Sidsel Sæterøy

Administrerende direktør

Tlf 99155447

Finner du ingen stillinger som passer deg?

Vi er alltid på utkikk etter nye og dyktige kollegaer på teamet. Selv om du ikke finner en ledig stilling som passer deg, så oppfordrer vi deg likevel til å sende inn en åpen søknad. 

Bruk søknadsskjemaet på denne siden og fyll ut med hvem du er, hvilken erfaring du har og hvorfor du ønsker å jobbe hos oss. 

Vi gleder oss til å høre fra deg!

Ingen fil valgt
Ingen fil valgt