Våre brukeres tillit er av største viktighet for oss og derfor følger vi en strikt integritetspolicy. Den forklarer hvordan og hvorfor vi samler inn og anvender informasjonskapsler (cookies), og hvordan vi beskytter brukernes integritet.
Vi bruker informasjonskapsler for å gjøre det lettere å bruke våre websider og kan brukes for å personalisere visse deler av innholdet. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som sendes fra vår webserver og lagres av din nettleser. Informasjonen som lagres kan være opplysninger om hvordan våre brukere har surfet på og anvendt våre nettsider, og om hvilken nettleser de har brukt.
Vi anvender statistikk om brukere og trafikk/trafikkleverandører i aggregert form. Statistikken inneholder aldri noen form for personlig informasjon, alt er anonymt. IP-adresser lagres ikke i vår database der vi lagrer atferd på nettstedet, derfor kan informasjon om deg som bruker aldri kobles sammen med din identitet. Din IP-adresse lagres av sikkerhetsmessige årsaker bare i de tilfeller du selv aktivt registrerer deg på nettstedet.
Du kan slette informasjonskapsler fra din harddisk når som helst, men dette gjør at dine personlige innstillinger forsvinner. Du kan også endre innstillingene i din nettleser slik at den ikke tillater at informasjonskapsler lagres på din harddisk. Dette gir imidlertid dårligere funksjonalitet på visse websider, kan forhindre tilgang til medlemssider og gjøre at deler av innhold og enkelte funksjoner ikke blir tilgjengelige.
Hvis du ikke ønsker å bli sporet kan dette deaktiveres på adressen: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Mer informasjon om hvordan du kan unngå informasjonskapsler kan du lese på www.allaboutcookies.org.
_________________________________________________________________________________________________________
Personvernerklæring for Safepath AS
Innledning
Safepath AS er opptatt av å beskytte personvernet til våre kunder, kontakter og besøkende på nettsiden vår. Vi tar personvern svært alvorlig og ønsker å være åpne om hvordan vi samler inn, bruker, lagrer og deler personopplysninger.
Hvorfor behandler vi personopplysninger?
Vi behandler personopplysninger for å kunne tilby og forbedre våre tjenester. Vi bruker også personopplysninger for å oppfylle våre juridiske forpliktelser og for å beskytte våre legitime interesser.
Vi vil ikke behandle personopplysninger på en måte som er uforenlig med formålene som er beskrevet i denne personvernerklæringen, med mindre vi har fått ditt samtykke eller det er tillatt eller pålagt av lov. Vi vil alltid samle inn og behandle personopplysninger i samsvar med gjeldende personvernlover og -forskrifter, og kun behandle personopplysninger som er nødvendige og relevante for formålene som er beskrevet i denne erklæringen.
Hvilke personopplysninger samler vi inn?
Vi kan samle inn følgende personopplysninger fra kunder, kontakter og besøkende på nettsiden vår:
- Navn og kontaktinformasjon, inkludert adresse, e-postadresse og telefonnummer.
- Demografisk informasjon, som alder og kjønn.
- Betalingsinformasjon, som kredittkortnummer eller annen betalingsinformasjon.
- Informasjon om interaksjoner med oss, inkludert kommunikasjon via e-post eller telefon, og besøk på nettsiden vår.
- Informasjon om bruk av våre produkter eller tjenester.
Hvordan bruker vi personopplysningene?
Vi bruker personopplysningene vi samler inn for følgende formål:
- Levere produkter eller tjenester til våre kunder.
- Forbedre våre produkter og tjenester.
- Kontakte kunder, kontakter og besøkende på nettsiden vår.
- Behandle betalinger.
- Kunne utføre tilpasset kundeservice.
- Utføre markedsaktiviteter
Hvordan lagrer vi personopplysningene?
Vi lagrer personopplysningene vi samler inn på en sikker måte og kun så lenge som nødvendig for å oppfylle formålene vi samlet inn informasjonen for. Vi har interne prosedyrer for å sikre at personopplysninger slettes når de ikke lenger er nødvendige eller påkrevd ved lov.
Hvem deler vi personopplysningene med?
Vi deler nødvendige personopplysninger vi samler inn med følgende tredjeparter:
- Tjenesteleverandører som leverer teknisk støtte eller andre tjenester som kreves for å utføre våre produkter og tjenester.
- Betalingsbehandlere for å behandle betalinger.
- Myndigheter og andre parter når det er påkrevd ved lov.
Dine rettigheter
Du har rett til å be om innsyn i personopplysningene vi har lagret om deg og kreve at eventuelle feil rettes opp. Du har også rett til å kreve sletting av personopplysninger og å begrense vår behandling av dine personopplysninger.
Endringer i personvernerklæringen
Vi forbeholder oss retten til å endre denne personvernerklæringen ved behov. Vi vil varsle deg om vesentlige endringer ved å publisere en oppdatert versjon av personvernerklæringen på nettsiden vår, og eventuelt også sende deg en e-post. Du bør sjekke denne personvernerklæringen jevnlig for å se om det har blitt gjort noen endringer.
Sealog
Vi tilbyr som en del av vår produktportefølje programvaren Sealog for effektivisering av beredskap og sikkerhetsstyring om bord i sjøgående fartøy. For å kunne tilby denne tjenesten, vil det samles inn og behandles opplysninger om mannskap om bord i fartøyet som er listet i punkt 2 i henhold til avtale.
Vi vil kun bruke informasjonen som er samlet inn i Sealog i beredskapssammenheng. Vi vil ikke selge, leie ut eller dele informasjonen med tredjeparter, med mindre det kreves av lov eller er nødvendig for å utføre våre tjenester. Dette kan innebære deling med Norske nødetater i en krisesituasjon.
Vi tar informasjonssikkerhet og personvern svært alvorlig, og har implementert en rekke tiltak for å beskytte informasjonen som samles inn gjennom Sealog. Vi vil også sørge for at informasjonen slettes når den ikke lenger er nødvendig for å utføre tjenestene våre innenfor kontraktens rammer.
Kontakt oss
Hvis du har spørsmål om hvordan vi behandler personopplysninger, denne erklæring, eller ønsker å benytte deg av dine rettigheter, kan du kontakte Safepath AS på
E-post: post@safepath.no
Telefon: +47 400 00 176
Brevpost: Safepath AS, Dalegata 71, 6516 Kristiansund